کدام رنگ مو

بیشتر مردم فکر می‌کنند که تمام رنگ موها برای موهایشان مضر است و باعث ایجاد خارش، سوزش پوست سر، افزایش موهای خاکستری و آسیب به موها می‌شود. رنگ کردن موها یک واکنش شیمیایی است که در طی آن یک یا چند ماده‌ی شیمیایی به فولیکول مو کمک می‌کند تا رنگ را جذب کند و این رنگ به عمق موها برود. در گذشته بیشتر رنگ‌های مو حاوی آمونیاک بودند.

آمونیاک یک ماده‌ی شیمیایی قلیایی است که برای افزایش سطح pH موها در طول فرایند رنگ‌آمیزی استفاده می‌شود. امروزه رنگ موی بدون آمونیاک با ترکیبات و تکنولوژی‌های مختلف جایگزین آمونیاک می‌شود. البته برخی از افراد این رنگ‌ها را چندان نمی‌پسندند زیرا ظاهر طبیعی‌تری دارند و چندان قوی نیستند و برای افراد با موهای ضخیم و خاکستری کارایی چندانی ندارند.

رنگ مو بدون آمونیاک چیست؟

منظور از رنگ مو بدون آمونیاک، رنگی است که در آن به جای آمونیاک از مواد اولیه طبیعی یا شیمیایی استفاده می‌کنند. این رنگ ها ضرر کمتری دارند و باعث از دست دادن رطوبت و پروتئین فولیکول‌های مو نمی‌شوند. برای پوست و مو ملایم هستند، اما کیفیت و دوام متفاوتی دارند. اگر می‌خواهید موهای رنگی بدون آسیب داشته باشید از رنگ مو بدون آمونیاک استفاده کنید. این رنگ‌ها فاقد آمونیاک و حاوی مواد شیمیایی دیگر و روغن‌های نرم‌کننده هستند تا طی فرایند رنگ‌آمیزی رطوبت و پروتئین کوتیکول مو از بین نرود. مواد شیمیایی موجود در این رنگ‌ها در بیشتر مواقع از آسیب به موها جلوگیری و موها را نرم و لطیف می‌کند.

بهترین رنگ مو:

با توجه به گفته‌ی دانشمندان بهترین رنگ مو، رنگی است که کمترین آسیب را به موها وارد کند و حاوی آمونیاک، پارابن، پراکسید‌هیدروژن و سایر مواد شیمیایی مضر نباشد.

این مواد می‌توانند به ساختار مو آسیب جدی وارد کنند تا جایی که ترمیم موها عملا غیر‌ممکن شود. پس توصیه می‌شود قبل از استفاده از هر‌گونه مواد شیمیایی روی موها در مورد مواد اولیه سازنده آنها مطالعه و تحقیق کنید.

مزایا:

این رنگ‌ها مزایایی فراوانی دارند که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد:

  • رنگ مو بدون آمونیاک فرمول ملایمی دارد و برای کسانی که پوست و مو حساسی دارند، مناسب است.
  • این محصولات، به موها روغن‌های مغذی تزریق می‌کنند و باعث صاف و ابریشمی شدن موها می‌شود. همچنین از سطوح رطوبتی طبیعی مو، برای جلوگیری از خشکی موها محافظت می‌کند.
  • این ترکیبات برای پوشاندن موهای سفید یا خاکستری بسیار مفید هستند.
  • طیف وسیعی از رنگ ها با ظاهر طبیعی را شامل می‌شوند.
  • محصولات بدون بویی هستند.
  • از خارش پوست سر جلوگیری می‌کنند.

رنگ موهای بدون آمونیاک در تمام جهان یک جایگزین عالی برای کسانی است که رنگ های دائمی، پوشش کامل و موهای سالم می‌خواهند.

مضرات:

این رنگ‌ها به قسمت داخلی موها نفوذ نمی‌کنند به همین دلیل پس از هر بار شستشو با شامپو به تدریج کم رنگ و محو می‌شوند، در واقع می توان این رنگ ها را نیمه دائمی دانست.

تفاوت رنگ موهای حاوی و فاقد آمونیاک:

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

سوالات متداول

علت بوی تند رنگ های حاوی آمونیاک چیست؟

مولکول‌های آمونیاک بسیار کوچک هستند و پس از استفاده به سرعت تبخیر می‌شوند به همین دلیل در زمان رنگ‌آمیزی بوی بسیار تند و قوی دارند که باعث تحریک چشم‌ها و دستگاه تنفسی می‌شود. رنگ مو بدون آمونیاک بوی تندی ندارد به همین دلیل بسیار محبوب شده است.

آیا رنگ مو بدون آمونیاک باعث خارش پوست سر می‌شود؟

خیر، علت خارش پوست سر، حضور مولکول‌های آمونیاک است. این مولکول‌ها پوست سر را تحریک می‌کنند و باعث ایجاد خارش و سوزش می‌شود. البته بسیاری از مردم واکنش‌های شدیدتری به آمونیاک دارند.

چرا رنگ مو بدون آمونیاک باعث نرم و درخشان شدن موها می‌شود؟

این محصول تعادل ph موها را از بین نمی برد و به ساختار موها آسیب وارد نمی‌کند؛ در واقع باعث از بین رفتن رطوبت و پروتئین موها نمی‌شود.

تفاوت اصلی رنگ‌های بدون آمونیاک با سایر رنگ‌ها چیست؟

تفاوت اصلی این ترکیبات با یکدیگر در نتیجه‌ی نهایی آنها است. در رنگ‌های حاوی آمونیاک، این ماده قلیایی کوتیکول‌های فیبر مو را بلند می‌کند و اجازه می‌دهد رنگ روی قسمت داخلی مو که توسط کوتیکول ها محافظت می‌شود، رسوب کند. به همین دلیل رنگ‌های حاوی این ماده شیمیایی، قوی‌تر و پر‌رنگ‌تر هستند. اما در رنگ‌های فاقد آمونیاک، این فرایند انجام نمی‌شود و رنگ به ساختار اصلی مو نفوذ نمی‌کند، به همین دلیل این رنگ‌ها با هر بار شستشو کم رنگ‌تر می‌شوند.

Share:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
BELGA

BELGA

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Social Media

Most Popular

دریافت آخرین اخبار، رخدادها، مقالات، محصولات جدید و فروش های ویژه از طریق خبرنامه سایت بلگا

Categories

Related Posts

روش صحیح رنگ کردن مو

بخش اول: آماده کردن موها ۱. موهای خود را در صورت نیاز کوتاه کنید: اصول صحیح رنگ کردن مو با رنگ‌های شیمیایی نیازمند مراحلی است.

اکسیدان چیست

احتمالا تا به حال نام اکسیدان را چندین بار شنیده‌اید. بعد از نام اکسیدان معمولا درصد یا شماره آن بیان می‌شود. اکسیدان نام یک ماده‌ای

آمونیاک در رنگ مو

یکی از کاربردهای آمونیاک در ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی مانند انواع رنگ مو می‌باشد. کاربرد آمونیاک و نقش اصلی آن به عنوان عامل کنترل

بانوان باردار و رنگ مو

بدن شما با رشد جنین، دستخوش تغییرات زیادی می‌شود. شما وزن اضافه می‌کنید و ممکن است به صورت رندوم و تصادفی هوس غذاهای مختلفی کنید.